sâmbătă, 5 aprilie 2014

Jucării din lemn

Jucării de lemn de la bebeti.ro
Mă provoacă una lume să îmi dau cu părerea despre jucăriile de lemn vs. jucăriile din plastic și să-mi aduc aminte eu când eram mic, cu ce mă jucăm. Păi când eram mic, daca nu eram băiat, nici nu știu dacă aveam cu cu ce să mă joc :) , jucăriile erau foarte scumpe, nu se găseau, se dădeau fie pe sub mână, fie trebuia să stai la cozi imense pentru ele. Majoritatea jucăriilor pe care le-am primit erau mașinuțe chinezești și le primeam de două ori pe an: de ziua mea și de Crăciun când le aducea Moș Gerilă, că pe vremea aia nu apăruse Moș Crăciun. Iar de la o vârstă încolo, am început să primesc cărți (nu de joc, ci de citit).
Însă, de curând, datorită faptului că am 3 nepoței mici și drăgălași, am redescoperit iar universul jucăriilor. De sărbători sau de ziua lor, se știe, unchiu' trebuie să vină cu o „șucurie”, cum ar spune nepoțelul meu, Darius. Acum sunt pe piață o grămadă de jucării, nici nu știi ce să alegi, însă de când m-am apucat să cumpăr jucării, mi-am făcut câteva criterii legate de cum trebuie să fie o jucărie:

  • în primul rând trebuie să fie robustă, mai ales dacă e o mașinuță sau un trenuleț, copiii au tendința să se lase cu toată greutatea pe ea, atunci când se joacă pe jos (pe covor, etc), am observat asta la Răzvan
  • să reziste de asemenea la trântire, copiii din ziua de azi se supără mult mai repede și aruncă imediat cu ce au în mână, atunci când nu le convine ceva
  • să fie suficient de mari astfel încât să nu poată fi înghițite
  • să aibă un design plăcut care să îi stârnească imaginația copilului, să semene cu ceva din desenele animate pe care le vede la televizor, după cum am observat la Vlăduț
  • să fie ușor de manevrat
  • să nu dăuneze în niciun fel sănătății copilului
Cu aceste criterii în minte, m-am reorientat în ultima vreme către jucăriile din lemn, care sunt mai solide și mai rezistente decât cele din plastic și am descoperit o colecție de jucării foarte interesante pe bebeti.ro, jucării destinate atât bebelușilor, cât și celor mai măricei. Sunt foarte curios cât de rezistente vor fi și cât de mult le vor îndrăgi nepoțeii mei, deși știu că oricâte jucării le-ai cumpăra și oricât de frumoase ar fi, dacă nu îți aloci și puțin timp să te joci împreună cu ei, e posibil ca acele jucării să ajungă uitate într-un colț de cameră, sub pat sau în vreo lădiță.
Ce mai vroiam să vă spun este faptul că bebeti.ro își deschid și un magazin offline la Craiova, printr-un eveniment caritabil organizat de asociația ACCES, în data de 10 Aprilie 2014, la Filarmonica Oltenia, de la ora 19:00.
Iar la urmă vă întreb: voi ce jucării preferați pentru copiii/nepoțeii voștri ?
(prin acest articol am răspuns provocării Craiova Blogalinitiative)

2 comentarii:

  1. Eu sunt pro jucarii din lemn atunci cand este vorba de puzzle-uri si de jocuri de constructii. Am in arsenalul imens al celor doi copii ai mei si jucarii din lemn si pot spune ca sunt foarte incantati de ele. In plus sunt mai greu de ros si de bagat in gura, fapt ce le prelungeste durata de viata.

    RăspundețiȘtergere
  2. Sunt si eu pro jucarii din lemn, imi place ca dezvolta simturile copiilor, totusi, le prefer pe cele de la Fauna. Imi place mai mult istoria din spatele lor si calitatea. Un foarte bune articol despre ele:
    http://mamisicopilul.blogspot.ro/2015/05/copilarie-fericita.html

    RăspundețiȘtergere