Conferința a început în jur de ora 9:00 dimineața și până în ora prânzului au avut loc două sesiuni de prezentări. În prima sesiune ne-au vorbit următorii:
- Steven van Groningen, presedinte si CEO la Raiffeisen Bank Romania, care a cochetat în anii trecuți cu blogging-ul și a decis să se apuce din nou de scris. Cea mai importanta idee transmisă de acesta a fost următoarea: dacă vrei să faci rost de timp, renunță la televizor :)
- Răzvan Exarhu, care împreună cu Adrian Hădean (de la Masterchef) au lansat o aplicație mobilă intitulată „Taste of Romania”. Având ca ingredient de bază „tarhonul”, aplicația o puteți găsi doar pentru Android aici:
https://play.google.com/store/apps/details?id=ro.vodafone.tasteofromania - Andrea Rossini, Director Consumer Business Unit la Vodafone Romania, care ne-a prezentat beneficiile și avantajele tehnologiei Supernet™
- Cătălin Năstăsoiu, Graphic Desginer, RONATIV, care ne-a prezentat o serie de creații artistice și digitale menite să promoveze imaginea României, ceva cu mult peste banala frunză a grădinei Carpaților
În cea de-a doua sesiune au urcat pe scenă următorii:
- Emi Gal, Founder & CEO, Brainient, care ne-a povestit despre câteva din greutățile pe care le-a întâmpinat pe drumul către succes, ceva legat de „near death experiences”, cum ar zice americanii
- Sergiu Biriș, Co-Founder & CEO, Zonga, care ne-a povestit și despre celălalt business al său, cunoscutul Trilulilu, dar și despre cum a intrat în afaceri, vânzând „sonete” în liceu
- Florin Dobre, un foarte cunoscut designer vestimentar, care a găsit calea spre succes la Londra, dar cu inima a rămas în România
- Mihai Sfrijan, Head of Studio la King.com, cei care au produs celebrul joc pentru mobile Candy Crush Saga.
În partea a doua a zile au avut loc trei sesiuni de micro-conferințe desfășurate în paralel: Blogging & Online Content, Innovation in Communication și Mobile Trends. Eu am asistat la secțiunea Mobile Trends, de unde am reținut câteva idei interesante:
- modelul B2C este într-o oarecare descreștere, „the new gold rush” fiind reprezentat de aplicațiile B2B
- chiar dacă nu ai experiență foarte mare în dezvoltarea de aplicații pe mobile, poți porni la drum cu proiecte mai mici în scopul acumulării de experiență
- trebuie luată la țintă piața din afară, există foarte mulți clienți dispuși să investească
- utilizatorul final trebuie făcut întâi să se „îndrăgostească” de aplicație, ca mai apoi să plătească pentru aceasta (un fel de „trial implementation” de la aplicațiile desktop)
- modelul „in app purchase” generează cele mai mari venituri
Pe parcursul conferinței am fost răsfățați de organizatori și sponsori cu tot felul de premii și surprize și aici aș vrea să le mulțumesc în mod special celor de la Bitdefender pentru antivirusul pentru telefonul mobil, celor de la Raiffeisen care au facut pe noi #experientedulci, celor de la Gerovital care ne-au adus aminte că „vânezi, nu vânezi, vremea căprioarelor trece”, celor de la Robofun, care îmi vor livra prototipul 3D al statuii ce îmi va fi ridicată în fața firmei (sic!), celor de la HP și Nokia pentru pozele cu „căprioare” și, în avans dacă o să câștig la tombolă. Mulțumiri speciale am și pentru Cristian Manafu și întreaga trupă de la Evensys pentru efortul lor depus an de an în organizarea și prezentarea acestei conferințe.
La finalul conferinței a avut loc Gala Webstock Awards unde s-au decernat premiile celor mai creative și inedite campanii în social media din Romania, lansate în ultimul an.
Premianții Webstock 2014 |
Menționez, de asemenea, că am avut plăcerea să mă întâlnesc aici și cu alți bloggeri și bloggerițe din zona Olteniei, precum Emil Călinescu, Daniela Bojincă și Minerva Lăcătușu.
Acestea fiind spuse despre Webstock 2014, sper ca la anul să participăm cu cel puțin un proiect 100% oltenesc în social media.
Vanezi, nu vanezi, tot degeaba daca n-ai luat tricoul la Blog Meet :)
RăspundețiȘtergereL-am luat pe cel cu sponsorul principal :)
RăspundețiȘtergere