vineri, 26 iunie 2015

Șase ani fără Michael

Michael Jackson
Ieri, 25 iunie, s-au împlinit şase ani de la moartea legendarului cântăreţ Michael Jackson, supranumit Regele muzicii pop. Deşi artisul nu mai este printre noi, cele mai frumoase melodii ale sale sunt fredonate şi astăzi de fanii săi din toată lumea. Țin minte că, încă de mic copil, de când eram prin clasele primare, îmi
plăceau cântecele lui Michael Jackson. Pe vremea aia nici măcar nu aveam casetofon, auzeam melodiile fie pe la radio (la bulgari sau sârbi), fie când ne întâlneam pe la țară, pe la bunici cu prietenul Biță care avea magnetofon, din ăla cu benzi. Pe majoritatea benzilor cred că scria BASF și mă tot întrebam ce trupă e BASF asta, că de ABBA auzisem, dar de BASF nu :)). Oricum pe lângă Michael, țin minte că mai erau în vogă Madonna, Modern Talking, C.C. Catch, Bad Boys Blue, Sabrina, George Michael, UB40, INXS, Milli Vanilli, Tina Turner, Rod Stewart, cam tot ce era disco și blues. Rock-ul a pătruns mai greu, deși trupe ca Guns N'Roses, Aerosmith, Bon Jovi, Queen sau Scorpions erau pe val, în cercul meu de prieteni erau mai puțin ascultate, poate doar melodiile mai lente, gen balade.
Revenind la Michael Jackson, am făcut un top de câteva piese care mi-au plăcut foarte mult și care cred că vor rămâne hit-uri forever: 
Magnetofon
Magnetofon

- Smooth Criminal
- Give Into Me  - cu Slash
- Dirty Diana
- Billie Jeans
- Beat it
- In The Closet
- They Don't Care About Us
- Earth Song
- Liberian Girl
Cum la vremea aia nu prea știam engleză, mi-aduc aminte și acum, la Smooth Criminal, că în loc de „You've been hit by” eu înțelegeam „Giubin Hilda” :)))
Îl apreciez pe Michael că pe lângă faptul că a fost un mare cântăreț, a fost și unul
dintre cei mai buni dansatori, tot timpul mi-am dorit să pot dansa ca el. La un moment dat, chiar studiasem și învățasem câteva scheme de dans cu care mă „mândream”, asta evident când am mai crescut puțin mai mare și am apucat să-l văd și la TV.
Lăsând la o parte scandalurile din viața sa privată, poate multe dintre ele rămase doar la stadiul de zvonuri, cred eu că Michael a avut un suflet bun, drept dovadă numeroasele gesturi caritabile pe care le-a făcut de-a lungul timpului (le găsiți pe Wikipedia), și deși unii au încercat din răsputeri,  cred că tot Michael Jackson rămâne cel mai bun ambasador al planetei Pământ. Heal The World !



Vă las în continuare cu câteva cover-uri ce mi-au plăcut mie mai mult, după piesele lui Michael Jackson, drept tribut.














Un comentariu: